Przygotowanie skutecznej reklamy graficznej wcale nie musi być trudne, kluczem tutaj jest zebranie w spójną całość poszczególnych elementów, które składają się na reklamę.
Bannery, plakaty i inne formy reklamy graficznej rządzą się odpowiednimi prawami. Jednym z głównych elementów, które powinny się na nich znaleźć jest hasło zachęcające do działania. Powinno być bezpośrednim zwrotem do klienta, ale nie może okazać zbyt natarczywe i nachalne: „przekonaj się”, „zobacz”, „sprawdź” czy „dowiedz się” są odpowiednie. Nie mogą to być zwroty w rodzaju „zrób to natychmiast”, „musisz to zamówić”.
Kolejnym istotnym punktem jest odpowiednia grafika. Poza samą treścią, która powinna budzić pozytywne skojarzenia i odwoływać się do wartości istotnych dla klienta, ważny jest dobór kolorów. Dopasowane do siebie, żywe, nie nazbyt jaskrawe, ale z kontrastowym elementem przyciągającym uwagę – tym może być np. cena produktu.
Informacja o cenach i promocjach to również zasadniczy element reklamy. Klient powinien poczuć, że trafia na wyjątkową okazję, czemu może towarzyszyć przypomnienie, ile czasu potrwa promocja. Skuszony kurczącym się limitem czasu będzie bardziej skłonny do dokonania zakupu.
Kompozycja reklamy musi zostać złożona tak, aby uwaga klienta od razu skupiała się na najważniejszych elementach, dla których reszta stanowi tylko tło. Układ musi być przejrzysty i czytelny.
Właściwe proporcje to punkt powiązany z poprzednim. Należy zachować równowagę między poszczególnymi elementami reklamy, szczególnie graficznymi i tekstowymi, które powinny się uzupełniać, nie dominować nad sobą i nad resztą reklamy.