United Colors of Benetton to od 1982 r. seria kontrowersyjnych reklam-kampanii społecznych niezwiązanych bezpośrednio z odzieżą produkowaną przez firmę Benetton (która reklamowana jest w znacznie bardziej tradycyjny sposób). Twórcą tych reklam jest fotograf Oliviero Toscani. Jego zdjęcia, używane w kampaniach szokują, naruszają tematy tabu, zmuszają do refleksji.
United Colors of Benetton sięga po tematy takie jak rasizm, AIDS, problemy związane z przemocą, wojnami, klęskami ekologicznymi, brakiem tolerancji dla osób o innej orientacji seksualnej. Aktywnie promuje tolerancję, wolność i równość praw. Spotyka się także z zarzutami o przekraczanie granic estetyki i dobrego smaku, nadmierne szokowanie, a także promocję firmy, ponieważ na każdej reklamie znajduje się jej logo. Można wnioskować, że to pod takimi naciskami zmieniła się nieco drastyczność kampanii, która obecnie, w porównaniu z pierwszymi reklamami, prezentuje się znacznie łagodniej.
Osoby zainteresowane konkretnymi przykładami odsyłam do artykułu, z którego pochodzi także obrazek do tego tekstu.