Reklamy pneumatyczne, nazywane czasem dmuchańcami, to popularny sposób na reklamę w czasie imprez w plenerze, targów czy wydarzeń sportowych. Są popularne ze względu na swój atrakcyjny wygląd, dużą powierzchnię reklamową, łatwy transport i montaż.
Najpopularniejsze nośniki reklamy to w tym przypadku:
- – atrapy produktów – często są to dużych rozmiarów sztandarowe produkty opatrzone wyraźnym logo firmy lub maskotka, jeśli firma taką posiada
– balony pneumatyczne – ze względu na swoje rozmiary i kulisty kształt pozwalają na naniesienie dużej, wyraźnej reklamy z każdej strony, tak aby był dobrze widoczna z różnych miejsc
– bramy – przeważnie wykorzystywane jako tło, często znajduje się na nim reklama więcej niż jednej firmy; w czasie imprez sportowych bramy stanowią z reguły punkt startu i mety- sterowiec – duży, efektowny i bezzałogowy nośnik reklamy, który może latać niżej jego załogowy odpowiednik, dzięki czemu reklama jest znacznie lepiej widoczna i przyciąga wzrok
– windman – to humanoidalna postać, chwiejąca się z każdym podmuchem wiatru, przez co jest bardzo dynamiczna i łatwo przyciąga uwagę
– ekrany – rodzaj nadmuchiwanego bannera, który łatwo umieścić w wielu miejscach, dlatego cieszą się sporą popularnością