Wyraźna prezentacja towaru to często jedyny sposób na szybkie dotarcie do klienta w sklepie. Towary tego samego rodzaju, szczególnie w większej ilości, zlewają się ze sobą, a niezdecydowani klienci mają ogromny problem z wyborem. Produkt wyeksponowany na stojaku od razu rzuca się w oczy i zachęca do zakupu bardziej niż bezładna mieszanina na półkach. Przejrzysta, czytelna ekspozycja to klucz do sukcesu.
Stojaki reklamowe wykonywane są z różnych materiałów: kartonu, tworzyw sztucznych, drewna i metalu. Pierwszy rodzaj jest zdecydowanie najmniej odporny na obciążenia i uszkodzenia, jednak jego zaletą jest niska cena. Kolejna dwa z powodzeniem mogą przetrwać więc niż np. jedną akcję promocyjną w sklepie, nadają się też do ekspozycji długoterminowych. Najodporniejszym typem są metalowe stojaki reklamowe, które wiele zniosą, zarówno w kwestii warunków panujących w samych sklepach, jak i na zapleczach i w sklepowych magazynach. Można na nich przechowywać różne typy towarów bez obawy o uszkodzenie w przypadku np. zalania, są też odporne na różne temperatury i z powodzeniem można je wykorzystywać przynajmniej przez kilka lat.