Media społecznościowe w ostatnich kilku latach zyskały ogromną popularność i wprowadziły kontakty społeczne na zupełnie inny poziom. Ponieważ korzystają z nich ludzie w każdym wieku, od młodych po emerytów, stały się znakomitą platformą także dla przedsiębiorców, którzy dzięki tym mediom utrzymują kontakt z klientami, zdobywają nowych i budują wizerunek marki.
Najpopularniejszym z mediów i oferującym bardzo szerokie możliwości jest Facebook. Portal Marka Zuckerberga liczy około miliarda użytkowników i umożliwia natychmiastowe dotarcie do osób z drugiego końca świata – za darmo.
Facebook stał się miejscem, w którym pojawia się coraz więcej firm, które rezygnują nawet z tworzenia własnych stron internetowych lub traktują portal jako blog i miejsce na reklamę. We wpisach na FB producenci mogą umieszczać informacje dotyczące oferty i aktualnych promocji, zdobywać wiedzę na temat preferencji klientów, poznawać opinie dotyczące już istniejących produktów, odpowiadać na pytania, umieszczać reklamy i filmy promocyjne, zapraszać na imprezy i eventy. Krótko mówiąc, stanowią sposób na codzienny kontakt z tysiącami lub milionami ludzi, a aby dotrzeć do nowych, wystarczy, że ktoś z dotychczasowych „widzów” skorzysta z przycisku Lubię to lub podeśle konkretną treść wybranym znajomym. W ten sposób treści w ciągu dnia mogą dotrzeć do tysięcy nowych potencjalnych klientów, na których dodatkowo czeka zachęta w postaci polecenia od kogoś, kogo znają, a więc sam polecany produkt od razu zajmuje wyższe miejsce w ich oczach.
Kolejnym sposobem na zwiększanie swojego zasięgu jest prowadzenie firmowego fanpage’a w innych językach, zwłaszcza po angielsku, którego to języka w mniejszym lub większym stopniu używa znaczna część użytkowników Facebooka. Dzięki temu więcej osób ma szansę na kontakt z firmą i zainteresowanie jej ofertą.
Facebook to również miejsce, w którym klienci mogą wyrazić swoje niezadowolenie z działań firmy, np. stosowania nieuczciwych praktyk czy zatruwania środowiska. Możliwe, że źle prowadzona strona, nieprzemyślane komentarze czy nieciekawe treści sprawią, że firma nie tylko nie zyska nowych klientów, ale straci starych. Jest to więc narzędzie, z którego trzeba korzystać z rozwagą, ale odpowiednie prowadzenie strony i właściwe podejście do klientów wywołają pozytywny odbiór i pomogą w budowaniu dobrego wizerunku marki.