Agencje reklamowe odkąd się tylko pojawiły cieszyły się sporym zainteresowaniem przedsiębiorców chcących dotrzeć do jak największego grona potencjalnych klientów. Jak jednak dziś mówią pracownicy agencji, ich praca sprzed kilku lat a teraz znacznie się różni.
Poznańskie strony www dobrze wykonane
,,Zmiany w branży dotarły także do nas. Jeszcze kilka lat temu zajmowaliśmy się głównie projektowaniem kampanii reklamowych telewizyjnych i radiowych. Obecnie zaprojektowanie kampanii trwa nawet kilka miesięcy, nie jest to zazwyczaj skupienie się na jednej kampanii, ale zaprojektowanie od razu całego systemu reklamowego – kilku czy kilkunastu reklam,będących kontynuacją wcześniejszych reklam.” – przyznaje jeden z pracowników agencji reklamowej z Poznania. Przedsiębiorstwa rzeczywiście znacznie zmieniły podejmowane przez siebie działania marketingowe, dziś nie wystarczy już jedynie posiadać fajnie zrobionej strony www poznań czy sklepu internetowego, żeby każdy z klientów do nas dotarł. Jak podkreślają marketingowcy, obecnie dużą wagę przykłada się do takich szczegółów jak logo, które coraz częściej projektowane w grafice 3d. To także miało wpływ na prace agencji, gdyż coraz częściej muszą one współpracować z całym szeregiem innych firm czy na przykład informatyków, gdyż podejmowane przez mnich działania muszą ze sobą współgrać. Zmiana, która zaszła w agencjach jest również taka, że zdarza się także, iż coraz większa liczba przedsiębiorstw odchodzi powoli od pomocy agencji marketingowych i rezygnując z telewizyjnych kampanii reklamowych decyduje się na samodzielne prowadzenie na przykład konta na portalu społecznościowym. Przedstawiciele agencji reklamowych wprost przyznają, iż internet miał największy wpływ na ich pracę oraz jej ilość, która wraz z rozwojem portali społecznościowych zmniejszyła się.
Większość firm, także ze względu na oszczędności decyduje się na jeden kanał docierania do klientów i zazwyczaj jest to albo internet albo telewizja – najpopularniejsze media.