Branża poligraficzna rozwija się prężnie w Polsce od wielu lat, działające w jej obrębie zakłady poligraficzne stale starają się wzbogacać swoją ofertę poprzez wprowadzanie do zakładu nowych rozwiązań technologicznych jak i poprzez podnoszenie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników.
Kreator wizytówek i usługi online
Jednak zważywszy na fakt, jak wiele drukarni działa na terenie jednego miasta, samo udoskonalanie oferty zaczyna być niewystarczające by przyciągnąć odpowiednią ilość klientów. Fakt ten zmusza właścicieli zakładów poligraficznych do wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów. Prawda jest taka, że obecnie klient poza wysokim standardem usługi, oczekuje także rozwiązań, które uproszczą mu składanie zamówień i zminimalizują do minimum czas jaki na tego typu formalności musi poświęcić. W związku z czym coraz częściej drukarnie umożliwiają swoim klientom składanie zamówień online. Odpowiednio zaprojektowana strona pozwala klientom zapoznać się z ofertą danej drukarni ale umożliwia złożenie zamówienia na taki asortyment jak: książki, ulotki, kalendarze, broszury itd. Sposób działania tego rodzaju usługi przedstawimy na przykładzie rozwiązania jakim są wizytówki online.
W przypadku zamawiania wizytówek poprzez stronę internetowa program do wizytówek pozwala nam na określenie takich parametrów jak: wymiary wizytówki, ilość wizytówek w zamówieniu, rodzaj papieru, rodzaj druku, sposób zabezpieczenia wizytówki (lakierowanie, foliowanie), kształt, a także i wybór wzoru. Jeśli chodzi o sam szablon graficzny wizytówki to zwykle drukarnie udostępniają dwa rozwiązania dostępne poprzez sprawdzony kreator wizytówek. Mianowicie możliwość wybór jakiegoś z dostępnych na stronie drukarni szablonów, albo możliwość wgranie projektu indywidualnego. Dodatkowo na życzenie klienta zakład może także przygotować projekt takiej wizytówki, zgodnie z wytycznymi podanymi przez klienta. Projektowanie wizytówek uwzględnia stworzenie indywidualnego szablonu graficznego wizytówki, zgodnie z wytycznymi – zazwyczaj szablon graficzny uwzględnia kolory firmowe, lub też nawiązuje do branży w jakiej dana firma działa. Należy jednak pamiętać, że zamawiając wizytówki poprzez Internet, zwłaszcza w przypadku gdy wgrywa się własny projekt, o zachowanie odpowiednich proporcji. Przede wszystkim chodzi tu o uwzględnienie marginesów stosowanych w danej drukarni.
Nieprzestrzeganie ich może skutkować ucięciem części grafiki, a w skrajnych sytuacjach nawet i części tekstu. Nie mniej wizytówki online, tak samo jak i kalendarze czy broszury to rozwiązanie bardzo wygodne i praktyczne oszczędzające klientowi wiele czasu.