Systemy wystawiennicze zdecydowanie są bardzo ważne na wszelkich targach. Muszą wyglądać atrakcyjnie pod względem wizualnym, muszą być zaopatrzone w liczne materiały reklamowe, jak również umożliwiać potencjalnymi klientom na przejrzenie się każdemu produktowi.
Stoisko targowe i hostessy
Jednak to nie wszystko. Nawet najlepsze stoisko targowe nie przysporzy sukcesu firmie jeśli nie będzie dobrze obsługiwane. Chodzi tu zarówno o obsługę firmową, jak i hostessy, baristów, czy animatorów. Oni również są zatrudniani na targach, szczególnie tych większych i bardziej widowiskowych np. na targach ślubnych. Co trzeba wiedzieć odnośnie obsługi targów? Przede wszystkim każdy kto znajduje się przy stoisku powinien doskonale znać wszystkie szczegóły odnośnie całej działalności firmy, tym co sprzedaje, w jakiej jakości i cenie, w czym się specjalizuje, najważniejsze są jednak informacje odnośnie prezentowanych na targach produktów. Obsługa nie może wykazywać się niewiedzą, bo będzie to wyglądało nieprofesjonalnie, a klienci mogą odejść, bo uznają, że firma nie jest fachowa i nie warto nawiązywać z nią kontaktów. Obsługa stoiska wystawienniczego musi być także miła, sympatyczna, uśmiechnięta, pełna życia.
Dzięki temu będzie odbierana lepiej, a klienci chętnie będą słuchać na temat produktów. Niemiła obsługa sprawi, że wszyscy będą szybko odchodzili od stoiska, czy też nawet do niego nie podejdą. Jeśli przedstawiciele firmy będą wyglądali na zmęczonych, ponurych, smutnych to będą dawać złe świadectwo działalności. Czasem w grupie obsługi znajdują się nie tylko przedstawiciele firmy, ale także wynajęte osoby. Są to przede wszystkim hostessy, które zajmują się rozdawaniem ulotek, degustacją produktów, zachęcają do podejścia do stoiska, czy też prezentują produkty lub zapowiadają prelegentów z danej firmy. Na większych i bardziej widowiskowych targach zatrudnia się także animatorów, którzy mają większą wiedzę i więcej doświadczenia niż zwykłe hostessy, jak również mogą skuteczniej zachęcać potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Można także zatrudniać baristów, kelnerów, do targów spożywczych, kosmetyczki i fryzjerki do targów urodowych, czy ogrodników na targi ogrodnicze. Dzięki temu więcej osób zostanie w sposób skuteczny zachęcona do podejścia do stoiska wystawienniczego i wzięcia ulotki.
Warto jest zadbać o odpowiednie przeszkolenie pracowników przed targami, jak również o wybór dobrych animatorów i hostess, które zadbają o wizerunek firmy. Krótkie szkolenie powinno wystarczyć, by osiągnąć sukces.
Zobacz także http://eventlogistica.com