Trójwymiarowa produkcja filmów już nie taka straszna

Technologia filmu 3D na poważnym poziomie pojawiła się nagle, niecałą dekadę temu w kinach wraz z dwoma bardzo popularnymi filmami, na czele z Avatarem, który był równocześnie pierwszym filmem wykonanym w całości za pomocą technologii komputerowej.

Popularność filmów 3D

produkcja filmowa 3DBył to okres niezwykle przełomowy dla całego przemysłu filmowego, gdyż było to coś niesamowicie innowacyjnego i wręcz magicznego. Potwierdza to ogromna ilość, prawie 2.8 miliarda dolarów jakie zarobił ten film, co stawia go na pierwszym miejscu najwięcej zarabiającego filmu wszech czasów. Miejsce to pozostaje niezachwiane od 8 lat, a następna pozycja w konkurencji jest 600 milionów dolarów do tyłu. Pokazuje to jak wielki szok wywołało wprowadzenie nowej techniki do kina, a film Jamesa Camerona najprawdopodobniej utrzyma swoją pozycję jeszcze przez jakiś czas. Cały ten szok na technologię trójwymiarową jeszcze do końca nie ucichł, filmy w niej wykonane dalej cieszą się większą popularnością niż powoli wymierające 2D. W kinach zwykle do wyboru jest film w wersji tradycyjnej, lub trójwymiarowej. Coraz częściej jednak spotkać możemy filmy prezentowane wyłącznie w technologii 3D, która jest już zdecydowanie bardziej zaawansowana niż była 8 lat temu, przez co stała się czymś normalnym i powszechnym w filmach wysokobudżetowych. Właśnie ten fakt odrzuca wszelkie instytucje, czy mniejsze firmy od realizowania swoich projektów w dodatkowym wymiarze.

produkcja filmowa 3DWiele z nich uważa, że produkcja filmowa 3D jest niesamowicie droga, dlatego pojawia się głównie na wielkim ekranie. Jest to jednak myślenie błędne, technologia ta była niesamowicie droga w pierwszych latach jej wprowadzenia, dodatkowo poziom jej skomplikowania nie pozwalał na produkcje mniejszych grupom medialnym. Jednak sytuacja znacząco się zmieniła, nagrania 3D nie wymagają dzisiaj już tak bardzo zaawansowanej technologii, a sprzęt używany do ich realizacji jest zdecydowanie bardziej poręczny. Dlatego też jej cena znacząco spadła i praktycznie nie różni się od klasycznego 2D. Dzisiaj już większość grup zajmujących się nagraniami posiada w swojej ofercie także takie nagrania. Warto czasami zainwestować właśnie w taką nowoczesną technologię. Niezależnie czy ma być to profesjonalny film, reklama, jakiś spot reklamowy, czy przedstawienie firmy. W wielu wypadkach zrobi to zdecydowanie lepsze wrażenie na odbiorcy, któremu automatycznie zakoduje się w głowie, że firma jest profesjonalna i stara się dla klientów. Dodatkowo większa głębia obrazu w technologii trójwymiarowej pozwoli bardziej zagłębić się w świat przedstawiony na nagraniu.

Dlatego jest to teraz technologia idealna dla wszelkich zastosowań, na przykład popularne ostatnimi czasy stało się przedstawianie w ten sposób krajobrazów regionalnych w ich spotach reklamowych, co pozwala na znacznie przyjemniejszy pogląd na taki teren co wynika w lepszych wrażeniach widza.