Nie da się ukryć, że sklepy internetowe stają się teraz popularniejsze, niż te stacjonarne. Na miejscu możemy kupować artykuły spożywcze, lekarstwa, wiele osób woli przymierzyć ubrania czy buty przed zakupem. Jednak wszystko inne nie wymaga przez nas sprawdzenia przed zakupem, w dodatku wiele firm oferuje darmowe zwroty i wymiany towarów.
Sklep internetowy w social mediach
To zachęca do korzystania ze sklepów online. Kolejnymi czynnikami wpływającymi na popularność sklepów internetowych są szeroki wybór, atrakcyjne ceny, możliwość zamówienia towarów, których nie można dostać stacjonarnie (np. artykuły kolekcjonerskie i hobbystyczne), jak również bezpieczeństwo zakupów (w dobie pandemii ważna rzecz). Żeby jednak klienci chcieli skorzystać z usług danego sklepu to musi on nie tylko oferować dobre produkty w korzystnej cenie, ale musi też być dobrze wykonany. Jeśli kupujący nie widzi koszyka, nie może znaleźć informacji o dostawie, czy nie umie poruszać się po menu to nie będzie chciał zrobić zakupów w danym miejscu. Projektowanie sklepów internetowych to zatem zadanie dla fachowców. Od czego zacząć i na co zwracać uwagę? Z pewnością trzeba wybrać dobry szablon sklepu. Takie rzeczy są dostępne na każdej platformie, więc nie trzeba tworzyć wszystkiego od podstaw.
Edytowanie szablonu jest zdecydowanie łatwiejsze niż robienie go od początku. Wystarczy wpisać jaką długość mają mieć paski menu, czy ile produktów ma się wyświetlać na stronie i gotowe. Szablon powinien być czytelny, przejrzysty, jak również dobrze otwierać się na urządzeniach mobilnych (telefonach, tabletach). Lepiej jest zrezygnować ze zdjęć w tle i postawić na jasne kolory. Menu musi znaleźć się na górze lub z boku strony. Nie powinno być za długie – lepiej podzielić produkty na kilka kategorii, które potem można uszczegółowić. Na dole strony powinny znaleźć się informacje kontaktowe, dotyczące płatności, dostawy, czy zwrotów. Oczywiście niezmiernie ważne jest także pokazanie produktów na zdjęciach oraz ich opisy. Zdjęcia muszą być atrakcyjne, pokazywać rzeczy w korzystnym świetle (dosłownie i w przenośni).
W opisie powinny znaleźć się wszystkie dane dotyczące produkty, takie jak rozmiar, materiał, moc. Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo dochodowe, jednak trzeba dobrze zaprojektować go, tak by klienci chętnie z niego korzystali. Liczą się nie tylko świetne towary i ceny, ale także komfort, łatwość korzystania ze sklepu oraz warunki dostawy, oraz zwrotu. Warto o tym pamiętać, bo ma to duże znaczenie dla każdego konsumenta.