Targi wystawiennicze to doskonała okazja do zaprezentowania oferty swojej firmy przed szerokim gronem odbiorców. Pojawiają się na nich zarówno inni przedsiębiorcy szukający współpracowników, jak i badający konkurencję, a także klienci indywidualni, chcący zrobić zakupy czy rozeznać się w usługach. Jednak targi mają też swoją wadę – wystawiają się na nich nawet setki różnych podmiotów.
Jak się wyróżnić na ich tle?
Jak sprawić, by klienci chcieli obejrzeć akurat nasze produkty? Na pewno trzeba zadbać o wygląd stoiska. Warto zainwestować np. w namiot wystawowy z nadrukiem firmowym. Namiot w pasujący do naszej działalności kolorze z nazwą i logo będzie prezentował się bardziej profesjonalnie niż zwykły biały. Na przykład firmy ogrodnicze mogą zamówić namiot zielony, a firmy turystyczne żółty, kojarzący się ze słońcem. Barwę można dobrać też do logo lub charakterystycznych barw przedsiębiorstwa. Namiot musi być odpowiednio duży, tak by nie było problemów ze zmieszczeniem towarów. Zbyt duży jest niezalecany, bo wtedy przestrzeń będzie wyglądała pusto, z kolei w zbyt małym klienci będą musieli się przeciskać między regałami, czy tez nie będą mogli swobodnie porozmawiać ze sprzedawcą. Druga ważna rzecz to wystrój stoiska. Można kupić lady, wysokie hokery. Dzięki nim klienci mogą przysiąść na chwilę i na spokojnie zapoznać się z ofertą, czy też zapytać o coś sprzedawcy.
Na ladzie można rozstawić stojaki na ulotki, rozłożyć foldery reklamowe, czy też miseczki z cukierkami z logo firmy. Warto też kupić stylowe regały, stoliki, czy inne miejsca do ekspozycji towaru. Wszystko zależy od tego, jak duże są artykuły. Na przykład lakiery do paznokci spokojnie można pokazywać na wąskich półeczkach, dekoracje choinkowe można nawet podwiesić na konstrukcji namiotu, a rośliny stawiać płasko na stolikach z rantami, które minimalizują ryzyko upadku. Trzecia kwestia to ścianki, roll-upy, czy banery reklamowe. Można je rozstawić zarówno przed samym stoiskiem, tak by zwiększyć jego widoczność, jak również przed wejściem do budynku lub na konkretną halę. Na banerach czy stojakach można wtedy umieścić nie tylko dane firmy, czy slogan reklamowy, ale także wskazówki jak dojść do stoiska np. napisać jego numer, czy w której Sali jest.
Zdecydowanie warto brać udział w targach wystawienniczych. Można na tym jedynie zyskać, a z pewnością nic się nie straci. Można rozeznać się wśród konkurentów, zobaczyć, co oferują i w jakich cenach, jak również wybadać czego oczekują konsumenci i sprzedać im wybrane rzeczy.