Poradnik wykonywania sesji produktowych

Obecnie bardzo dużo osób wybiera zakupy internetowe od tych tradycyjnych. Najczęstszym powodem tego jest oszczędność czasu, niektórzy z kolei twierdzą, że oferta przedstawiana w sklepach internetowych jest szersza. Każdy sklep prezentuje swoje produkty poprzez fotografie, dlatego niezwykle ważne jest ich dobre wykadrowanie, oświetlenie, a nawet tło.

Sesja produktowa w nowoczesnym studiu fotograficznym

studio fotograficzne Sesje produktowe odbywają się w studiach fotograficznych i nie są wcale tak łatwe, jak może się wydawać. Jak przebiega taka sesja i w co musi być wyposażone profesjonalne studio? Zdjęcia produktów są jednym z kluczowych elementów, który zachęca potencjalnego konsumenta do zakupu, dlatego każdy przedsiębiorca chce, aby zostały one wykonane w najwyższym standardzie. Doświadczony fotograf do sesji produktowych wybiera zdjęcia typu packshot. To oznacza, że przedmiot znajduje się na środku kadru, jest dobrze oświetlony, umieszczony na jednolitym tle, aby dobrze odwzorowywać każdy jego detal. W tego typu sesjach najważniejsze jest oddanie rzeczywistego wyglądu danej rzeczy, dlatego sesje te nie wymagają wielkiej kreatywności. Dla klienta najważniejszy jest produkt, jego kształt, wielkość, faktura i kolor, właśnie to mają oddawać zdjęcia packshotowe. Oświetlenie, odpowiednie tło, sprzęt fotograficzny oraz program do obróbki zdjęć to aspekty, które posiada nowoczesne studio fotograficzne Warszawa słynie z wielu wspaniałych fotografów produktowych. Wybierają oni oświetlenie błyskowe lub stałe. To pierwsze rozbłyska na ułamek sekundy, gdy migawka aparatu jest otwarta, dlatego istotna jest tu synchronizacja.

studio fotograficzne Jasność zdjęcia jest widoczna dopiero po wykonaniu zdjęcia, dlatego lampy błyskowe są wybierane częściej przez profesjonalnych fotografów, którzy mają doświadczenie w pracy z tego rodzaju oświetleniem. Lampy stałe świecą ciągle, a ich efekt widać jeszcze przed wykonaniem zdjęcia. Istnieje specjalny obiektyw do fotografii produktowej, który zapewnia dobrą jakość. Najzwyklejszy obiektyw 50 mm nie spowoduje zniekształcenia produktów, ale może stracić na elastyczności, kiedy przedmioty fotografowane będą miały różne rozmiary. Dlatego zmiennoogniskowy obiektyw (z zoomem) sprawdzi się w tym przypadku najlepiej. Sprzęt jednak każdy fotograf musi dobrać pod swoje umiejętności i preferencje. Dla sesji produktowych ważna jest także oprawa, która może być po prostu białe, jak w przypadku zdjęć packshotowych. Jednolite tło bez dodatków pozwala lepiej uwydatnić przedmiot, jego kształt, teksturę i kolor. Niektórzy przedsiębiorcy chcą jednak kompozycji, która będzie tematycznie pasowała do marki lub motywu przewodniego. Profesjonalna fotografia produktowa wcale nie jest łatwa do uzyskania. Na pewno potrzebne jest nowoczesne studio, które jest przystosowane do tego typu sesji.

Fotograf musi przygotować produkt tak, aby nie były widoczne żadne niedoskonałości, np. w postaci kurzu. Dobre oświetlenie sprawi, że każda drobinka będzie widoczna na przedmiocie. Oczywiście często korzysta się z programów do obróbki zdjęć, aby dostosować kontrast, balans bieli, usunąć ewentualne plamy czy defekty. Można zmienić wiele parametrów, żeby uzyskać idealny efekt.