Współczesne formy marketingu internetowego

Coraz bardziej powszechny dostęp do Internetu zrewolucjonizował branżę marketingową. Obecnie możemy tworzyć treści reklamowe, skierowane do wybranych potencjalnych klientów, zatem nie stawia się na zasięg reklamy a na jej relewantność dla odbiorcy.

Czy współpraca z influencerem jest korzystna?

agencje influencer marketingStało się tak za sprawą dwóch czynników. Pierwszym z nich jest tworzenie profilu odbiorcy reklamy, na podstawie jego wyszukiwań w Internecie. Z początku metoda ta wzbudzała wiele kontrowersji, ponieważ społeczność internetowa obawiała się szpiegowania oraz sprzedaży danych. Oczywiście, reklamodawcom zależy na bezpieczeństwie swoich klientów, więc tworzenie profilu reklamowego odbiorcy jest całkowicie bezpieczne dla obu stron. Drugą metodą, jest nawiązanie współpracy z influencerem. Influencerzy to osoby prowadzące różnego rodzaju kanały w mediach społecznościowych, dzięki którym zdobywają stałą i wierną publikę. Najlepsze agencje influencer marketing, wybierają do współpracy osoby, które cieszą się nieposzlakowaną opinią oraz tworzą treści, pasujące do produktu, który ma być reklamowany. Podejmując współpracę z influencerem, mamy niejako już gotową bazę odbiorców, a ich zaufanie do jego osoby sprawia, że jest on bardziej wiarygodny, zachwalając dany produkt, niż kiedy robi to wynajęty aktor w reklamie. Reklama tworzona przez influencera ma inną formę, niż ta, którą możemy zobaczyć w telewizji. Influencer może testować produkt i przedstawić efekty jego działania, lub opowiedzieć o swoich osobistych przeżyciach i odczuciach dotyczących jego użytkowania.

Influencerzy świetnie sprawdzają się, kiedy chcemy zmniejszyć dystans między firmą, a potencjalnym klientem. Influencer zyskuje na takiej współpracy korzyści finansowe, oraz zwiększa się jego grono odbiorców, co pomaga nawiązać kolejne kontakty biznesowe.